TEC Environments
English עברית Arabic

סקנד לייף

  • ציבורי
מאת אורחן בקבוצה פנטזיה לפני 1789 ימים תגובות (4)

את המפגש ערכנו באתר-http://maps.secondlife.com/secondlife/Le%20Dome/252/45/21 שם טיילנו וסקרנו את המקום והפעילות שאנו נערוך היא בנושא פנטזיה - ההבדל בין פנטזיה למציאות.

תגובות

  • רויטל לפני 1788 ימים



    רויטל: אני הצעתי פעילות לימודית בנושא דמיון ומציאות:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />



    - מהו דמיון ?( הגדרה מילונית, ומהו דמיון לפי דעתך)



    - מהי מציאות ?



    - הקשר בין מציאות לדמיון



    - מה הייתם רוצים להיות ?



    - באיזה סביבה, בית , ארץ הייתם בוחרים?



    - באיזו דמות?



    - במה דומה ובמה שונה הדמות שבחרתם מדמותכם במציאות



     



    ( יש בזה הרבה לגבי הקשר בין מציאות ודמיון - האם אני בוחר באווטאר שהוא "רחוק" מהאני האמיתי במציאות או קרוב למציאות)



     



    אפשר לכתוב על החוויות שמאפשר ה SL : כמו לעוף או לעשות מה שכולנו היינו רוצים להגיע ממקום למקום ע"י לחיצת כפתור - שיגור



  • אורחן לפני 1787 ימים

    בשל טעות בהבנה ערכנו את הדיון על הפעילות בקובץ גוגל דוקס- https://docs.google.com/document/d/1e4M8iBMizUaUlR-HA9XFAqzozUgTa5xFms4CCU39iL0/edit - בסוף הקובץ ישנו מערך של המפעילות שבנינו.

  • איליין חוטר Elaine Hoter לפני 1780 ימים

    just copy and paste it here so its all in one place-thanks

  • אורחן לפני 1780 ימים

    דיון סקנד לייף- פעילות לימודית

    שירה: אני הצעתי פעילות בפורום. השאלה כמה צריך לעבות את הפעילות?

    אורחן: היי שירה שניה אני אעשה העתק הדבק על מה שכתב שיהי לנו מול העיניים.

    "אפשר לדבר עם הילדים על אילו יצורים מעולם הפנטזיה ניתן לפגוש שם

    אילו מהם חיים בנהר, באויר ובעצים?

    ניתן ליצור את היצורים האלה בעזרת תוכנות שנילמדו כמו צייר, ויקי ובגוגל".

    היי בנות.. הייתה לי קריסת מחשב קשה... שבתי לחיים....


    רויטל: אני מציעה פעילות לימודית בנושא דמיון ומציאות:

    - מהו דמיון ?( הגדרה מילונית, ומהו דמיון לפי דעתך)

    - מהי מציאות ?

    - הקשר בין מציאות לדמיון

    - מה הייתם רוצים להיות ?

    - באיזה סביבה, בית , ארץ הייתם בוחרים?

    - באיזו דמות?

    - במה דומה ובמה שונה הדמות שבחרתם מדמותכם במציאות

    אפשר לכתוב על החוויות שמאפשר ה SL : כמו לעוף או  לעשות מה שכולנו היינו רוצים  להגיע ממקום למקום ע"י לחיצת כפתור - שיגור

    לגבי מפגש נוסף - אולי ביום שישי ב1400 או ביום ראשון  20:45

    איפה אני יכולה לראות את התמונות של המפגש?

    רויטל

    אני פה...

    רויטל, אהבתי מאוד את הרעיון שלך לגבי מפגש יום שישי אני לא יכולה אבל יום ראשון ברבע ל9 זה מצויין.

    • לפני הכל צריך לחשוב מה המטרה של כל הפעילות הזו. שהילדים יבינו מה זה דימיון ומציאות? שהילדים יתארו בדרכים שונות את הדימיון והמציאות?

    • אולי אפשר להכין טבלה ולחשוב על דמויות מציאותיות ודימיוניות?

    • לגבי ההגדרה המילונית אפשר להפנות אותם לויקיפדיה או למילון אחר באינטרנט

    למשל, מילון של וואלה

    http://milon.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=index&textDir=rtl&dTypeTxt=0-0&srcLang=heb&term=%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9F&dTypeSelect=0

    • הקשר בין המציאות דמיון הם יכולים להסביר במילים שלהם או לחפש תמונה/סרטון שימחיש את החשיב שלהם לגב זה. כמ שעשינו במפה.

    • איזו דמות הייתם רוצים להיות? הם יכולים לצייר בצייר. ולהציג אותה במליאה עם רקע מסויים לדמות. פיות אז קצת לספר על זה. אפשר אולי שהם יסתדרו בקבוצות ויכינו סרטון בפוטו סטורי

    תמונות שלהם+ תמונה של הדמות שבחרו.

    בוקר טוב רויטל אני מעלה את התמונות ששירה צילמה למעגלים בגוגל

    גם אני מסכימה עם שירה בואו ניפגש שוב ביום ראשון ברבע ל9 אנחנו מדברים על מפגש נוסף בסקנד לייף נכון? בכדי לעשות עוד תמונה יחד עם נטלי. אור-חן.

    שירה אני מאוד אוהבת את הרעיונות שלך אבל את מדברת שהכל יהיה על בסיס בחירת דמות בסקנד לייף נכון?

    אהה הבנתי אותך את צודקת אין שם הרבה אפשרויות. מה גם שהיא תוכנה מאעוד מסובכת.

    אפשר אבל אין ש כלכך הרבה אפשרוית :)

    אני חושבת שרק יטיילו שם ואז ימשיכו לשאר הפעילויות

    אני מסכימה עם הרעיון שלך שהסקנד לייף תיהיה רק חלק קטן ממהלך השיעור.

    בוארי נסדר את מה שכתבנו תני לי דקה לנסות לסדר ולנסח את מה שאת ורויטל כתבתן.

    רגע אנחנו צריכות איזו שהוא סיכום לפעילות איך אנחנו מסכמות אותה

    אהה יפה של הדמויות שיצרו?אחלה אז אני אסדר את כל מה שכתבנו במערך.

    שאלון? של מה איך הייתה החוויה כמו במטלה הקודמת?

    אוקי אז אולי לא שאלון אולי שאלת סיכוםתספיק.אוקיי אז אני אסדר הכל אני אציג את זה כאן בגוגל דוקס ואחר שנעשה עוד מפגש ונצטלם יחד אני אעלה את התמונות ואת המערך לאתר סביבות?

    אחלה שיהיה לך יום מקסים שירה.

    לאן? אהה אוקי בסר אני אוסיף קישור לסביבות זה שמור לי במועדפים

    אמן תודה.

    ביי בנתיים נדבר.

    סבבה, אז מה עכשי? צריך לפתח את המערך זהו עם זה הסתבכתי

    היצג?מול כל הכיתה? כן בסרטון אפשר או מצגת

    אהה אפשר גם שאלון כןן איך הם הרגישו בתור דמות אחרת או בעולפם דימיוני.

    סבבה גם טוב

    אין עליך כל הכבוד

    סבבה אז אני אצאמפה שיהיה  מהיר יותר

    כן וקישור כי שכחתי איך מגיעים לשם לאתר סביבות

    יום טוב ומעבר קל מעצב לשימחה

    לפה







    בס"ד

    מערך פעילות:

    דסציפלינה: מחשבים,

    יחידה:מציאות ודמיון-סקנד לייף. אוכלוסייה: כיתה ז'-ח'.

    הנושא הנלמד יתפרס על פני מספר שיעורים.

    מטרות השיעורים:

    1. התלמיד ידע לנסח לעצמו מהו דמיון ומהיא מציאות ויכיר את ההגדרה המילונית שלהן.

    2. התלמיד ידע להבדיל בין מציאות ודמיון.

    3. התלמיד יבין את הקשר שבין דמיון למציאות.

    4. התלמיד יתנסה בתוכנה של מציאות מדומה.

    מהלך הפעילות:

    1. השיעור יפתח בהצגת הכותר דמיון ומציאות בפני הכיתה, ועריכת סיעור מוחין על הכותר מהו דמיון ומציאות בשבילם?

    2. כל תלמיד במחשב שלו יכנס לקובץ של גוגל דוקס משותף ובו טבלה מסודרת של דמיון ומציאות ושם כל תלמיד יצטרך לכתוב דמות אחת מציאותית ודמות אחת דמיונית (ניתן גם להעלות לקובץ תמונות של דמויות ולתת עליהן הסבר קצר). ומתחת לטבלה כל תלמיד ינסח הגדרה משלו למציאות והגדרה לדמיון.

    ותערך סקירה של כל הדמויות וההגדרות של התלמידים.

    3. התלמידים יופנו למילון של וואלה http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fmilon.walla.co.il%2Fts.cgi%3Ftsscript%3Dindex%26textDir%3Drtl%26dTypeTxt%3D0-0%26srcLang%3Dheb%26term%3D%25D7%2593%25D7%2599%25D7%259E%25D7%2599%25D7%2595%25D7%259F%26dTypeSelect%3D0&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHg6W7_v5K8Hz2JVdurrFWmfSqOnQ    ושם יצטרכו לחפש את ההגדרות המילוניות של מציאות ודמיון

    4. לאחר הכרת ההגדרות המילוניות של המציאות ודמיון  יערך בכיתה דיון על הקשר שבין דמיון ומציאות ולמה אנו צריכים את הדמיון ובמה וכיצד הוא עוזר לנו במציאות היום יומית שלנו כל תלמיד יוכל להסביר את עמדתו ע"י תמונה, סירטון או בכל דרך אחרת שיחפוץ.

    5. כניסה לתוכנת הסקנד לייף (לאחר שהתלמידים כבר מכירים את התוכנה והתנסו בה בשיעורים קודמים) כל תלמיד יבנה לעצמו דמות ויטייל באתר http://maps.secondlife.com/secondlife/Le%20Dome/252/45/21 שם כל תלמיד יחקור את הסביבה ויכין מייצג על החוויה שלו בעולם הסקנד לייף מה ראו מה אהבו והסבר כיצד זה מתקשר לעולם של דמיון ומציאות ע"י מצגת, סרטון בפוטוסטורי או ציור ובכל דרך אחרת שיחפצו בה.

    6.סיכום הפעילות- כל תלמיד יכותב חיבור קצר (חצי עמוד עד עמוד) על החוויה האישית שלו מהפעילות וכיצד הרגישו בתור דמות בעולם הווירטואלי?


    היי לכולן זה המערך, תיכנסו, קראו ותשנו כראות דעתכם.

    וביום ראשון בשעה רבע ל9 בערב בעזרת ה' נכון לעכשיו אנחנו מקיימות עוד מפגש בסקנד לייף על מנת לעשות עוד צילום יחד עם נטלי כרגע מי שאישרו הן אני שירה ורויטל. ואני גם מוסיפה גם קישור לתר סביבות למי ששכחה איפה זה נצא שם אני מעלה את הפעילות שהכנו ואת התמונה שהצטלמנו בה 6. כל אחד מחברי הקבוצה יוסיף את תרומתו לפעילות החינוכית שנראית לו, באתר שם נפגשתם ע"י הוספת תגובה למאמרון של ראש הקבוצה. יש להגיב על דברים שנאמרו ע"י חברי הקבוצה.


    7. כל אחד מחברי הקבוצה יתאר בבלוג האישי בלינק זה במודל, את החווייה שלו בפגישה בסביבת סקונד לייף – קשיים והתלבטויות, מסקנות לגבי הפגישה עצמה ולגבי אופן השימוש האפשרי בסביבה זו במקצוע הלימוד שלו.

    הינה הקישור- http://tecs.macam.ac.il/ מי שלא זוכרת את הסיסמא שלה ניתן לעשות איפוס סיסמא וזה נותן סיסמא חדשה.

    יום טוב אורחן- ושנזכה תמיד רק לימים שמחים.


    אורחן, אהבתי מאוד את המערך. אפשר לציין שזה מתפרס על מספר שיעורים.  שירה

    זה מצויין למעלה בתחילת המערך.

    סליחה, פיפסתי :)

    רויטל: אורחן , אני חושבת שכדאי להעלות את כל הדיון הזה  / קישור לדיון הזה .- למאמרון או לבלוג

    בנוסף אני חושבת שחלק מהפעילות הלימודית צריך לכלול גם  במה דומה ובמה שונה הדמות שבחרתם מדמותכם במציאות ( יש בזה הרבה לגבי הקשר בין מציאות ודמיון  - האם אני בוחר באווטאר שהוא  "רחוק" מהאני האמיתי במציאות או קרוב למציאות , למשל אני בחרתי בדמות שנראית לפי דעתי כמו מורה טיפוסית אבל זה בגלל שכשבחרתי בדמות קסומה שאני שילבתי בה פרטים לקח  לדמות  הרבה זמן בכל פעם להופיע.

    אפשר לכתוב על החוויות שמאפשר ה SL  חוויות שלא קיימות במציאות: כמו לעוף או  לעשות מה שכולנו היינו רוצים  להגיע ממקום למקום ע"י לחיצת כפתור - שיגור .

    אוקי הבנתי אותך רויטל, את צודקת.

    אני אוסיף את זה למערך.

    את אומרת גם שאני אוסיף קישור לקובץ הזה במאמרון כדי שיראו את כל התהליך של הדיון?

    שבוע טוב ומבורך,

    אור-חן.


    היי בנות.

    סורי על ה-לאסת מינאט אבל יש אפשרות שנדחה את המפגש בסקנד לייף ליום שני באותה שעה? אני אחכה עד מחר לתשובות שלכן עד 3 בצהרים.

    אם לא יהיו תגובות או שלא תוכלו נשאיר את זה לאיך שקבענו- מחר (יום ראשון) לאותה שעה 8:45.

    תודה לילה טוב ושבוע טוב.

    אור-חן.

    רויטל: אני לא יכולה ביום שני ( גיסתי עוברת ניתוח ביום שני בערב ואני אהיה עם הילדים)שיהיה שבוע טוב

    מקווה שנוכל להיפגש היום.

    טוב אז נשאיר את זה כמו שתכננו היום בשעה 8:45.

    אור-חן.

    נטלי אנחנו מחכים לך בסקנד לייף. מה השם של האווטאר שלך , כדי שנוכל להזמין אותך אלינו למיקום המדוייק.

    אביטל:

    הי בנות

    יופי של רעיונות ויופי של מערך שיעור .

    אני חושבת שזה מצוין לתת לתלמידים ליצור דמות וירטואלית ולהשוות אותה לדמות האמתית בחיים ,למצוא קווים דומים ושונים ,לנתח את הסיבה לכך שבחרו דווקא בדמות הזו.

    בנוסף, בעקבות כל החיים הוירטואלים שאנחנו חיים (הורים,מורים ותלמידים כאחד), מעניין לבדוק את התחושות של התלמידים לגבי התוכנה SL ,אני פשוט חושבת שהם צריכים לחוות חוויה/משימה מספיק ארוכה שתספק להם באמת חוויה של "חיים וירטואלים",כמו: אינטרקציה בין תלמידים אחרים, דיון בעזרת צ'אט או רמקול, ולבדוק אם היו מחליפים לימוד/מפגש פנים מול פנים בלימוד/מפגש וירטואלי.

    אני חושבת שאפשר לשאול אם היו רוצים שגם בחיים האמתיים הם  יהיו חופשיים לעשות "מה שבא"?     לדון בגבולות שבין מציאות לדמיון ומה השלכות למצבים שבהם הגבולות מיטשטשים ..

    דבר אחרון לגבי חקר הסביבה ב-SL : כשאני נכנסתי לא כל כך היה ברור לי לאן אני צריכה לגשת ומה אני צריכה לעשות כדי לגלות את הדברים שיש לאתר להציע .אני חושבת שיש מקום להוסיף איזהשהוא מקרא קטן או הסבר על תפעול האתר והדברים שאפשר לעשות בו ואיך …


    זהו בגדול ..

    שוב, כל הכבוד לכולכן

    איך ממשיכים מכאן ??

    תודה ולילה טוב

    אביטל

    היי בנות המערך הסופי נמצא למטה לאחר כל הליטושים.

    נהנתי להיות ראש קבוצה ומצטערת על התקלות.

    אור-חן.



    בס"ד

    מערך פעילות:

    דסציפלינה: מחשבים,

    יחידה:מציאות ודמיון-סקנד לייף. אוכלוסייה: כיתה ז'-ח'.

    הנושא הנלמד יתפרס על פני מספר שיעורים.

    מטרות השיעורים:

    1. התלמיד ידע לנסח לעצמו מהו דמיון ומהיא מציאות ויכיר את ההגדרה המילונית שלהן.

    2. התלמיד ידע להבדיל בין מציאות ודמיון.

    3. התלמיד יבין את הקשר שבין דמיון למציאות.

    4. התלמיד יתנסה בתוכנה של מציאות מדומה.

    מהלך הפעילות:

    1. השיעור יפתח בהצגת הכותר דמיון ומציאות בפני הכיתה, ועריכת סיעור מוחין על הכותר מהו דמיון ומציאות בשבילם?

    2. כל תלמיד במחשב שלו יכנס לקובץ של גוגל דוקס משותף ובו טבלה מסודרת של דמיון ומציאות ושם כל תלמיד יצטרך לכתוב דמות אחת מציאותית ודמות אחת דמיונית (ניתן גם להעלות לקובץ תמונות של דמויות ולתת עליהן הסבר קצר). ומתחת לטבלה כל תלמיד ינסח הגדרה משלו למציאות והגדרה לדמיון.

    ותערך סקירה של כל הדמויות וההגדרות של התלמידים.

    3. התלמידים יופנו למילון של וואלה http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fmilon.walla.co.il%2Fts.cgi%3Ftsscript%3Dindex%26textDir%3Drtl%26dTypeTxt%3D0-0%26srcLang%3Dheb%26term%3D%25D7%2593%25D7%2599%25D7%259E%25D7%2599%25D7%2595%25D7%259F%26dTypeSelect%3D0&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHg6W7_v5K8Hz2JVdurrFWmfSqOnQ    ושם יצטרכו לחפש את ההגדרות המילוניות של מציאות ודמיון.

    4. לאחר הכרת ההגדרות המילוניות של המציאות ודמיון  יערך בכיתה דיון על הקשר שבין דמיון ומציאות ולמה אנו צריכים את הדמיון ובמה וכיצד הוא עוזר לנו במציאות היום יומית שלנו כל תלמיד יוכל להסביר את עמדתו ע"י תמונה, סירטון או בכל דרך אחרת שיחפוץ.

    5. כניסה לעולם הסקנד לייף והכרת התוכנה- מרכיביה ואופן תפעולה.  

    6.כל תלמיד יבנה לעצמו דמות ויטייל באתר http://maps.secondlife.com/secondlife/Le%20Dome/252/45/21 שם כל תלמיד יחקור את הסביבה ויערוך מפגש עם בני כיתתו בתוך העולם הווירטואלי וישתמשו בכלי התקשורת העומדים לרשותם באתר.

    7.כל תל' ויכין מייצג על החוויה שלו בעולם - הסקנד לייף מה ראו, מה אהבו, כיצד התניידו שם? באיזו אופציה השתמשו? והסבר כיצד זה מתקשר לעולם של דמיון ומציאות ע"י מצגת, סרטון בפוטוסטורי או ציור ובכל דרך אחרת שיחפצו בה. ובנוסף יסבירו במה דומה ובמה שונה הדמות שבחרתו בסקנד לייף מדמותם במציאות ומדוע עיצבו אותה כך.

    8.סיכום הפעילות- כל תלמיד יכותב חיבור קצר (חצי עמוד עד עמוד) על החוויה האישית שלו מהפעילות וכיצד הרגישו בתור דמות בעולם הווירטואלי?

    והאם היו רוצים שגם בחיים האמתיים הם יהיו חופשיים לעשות "מה שבא"?                                            וכן מהן הגבולות שבין מציאות לדמיון ומה השלכות למצבים שבהם הגבולות מיטשטשים?

    מעולה אורחן כל הכבוד, מה צריך לעשות מכאן ??

    תודה

    אביטל