TEC Environments
English עברית Arabic

בלוג קולנוע

  • ציבורי
מאת ליאורי לפני 1786 ימים תגובות (4)

ב"ה

 

שלום לכולם! אנו חברי קבוצת קולנוע בחרנו בכתובת SURL זו : 

המקום הוא בית קולנוע שניתן להיכנס דרכו ליוטיוב ולצפות בסרטונים אשר ישמשו אותנו לצורכי השיעור.

 

תגובות

  • שרית לוי לפני 1784 ימים

    שלום!

    אני חושבת שהמקום שנבחר הוא מוצלח מאוד ללימודי קולנוע. זה מאפשר לראות את הסרטים הנמצאים ביוטיוב (וזה המון!) במקום להוריד ולצרוב דיסקים ולהביא לכיתה הפיזית,  ניתן לבצע שיעור סינכרוני ולהביא לינקים לדוגמאות שזה הרבה יותר קל. בנוסף, אפשר ליצור סביבה לימודית שמאפשרת אווירת לימודים של קולנוע, הכיתה לא תמיד מתאימה לכך, וכשיש מקום כמו בית קולנוע זה נחמד יותר.

    שרית 

  • דנה לפני 1782 ימים

    שלום לכולם, 

    ראשית ליאורי, תודה רבה על פתיחת הבלוג וההודעות בפורום.

    ולגבי המשימה: 

    המקום הנבחר נהדר ללימודים הקשורים בקולנוע.

    אני שמחה להציג את הנושא לפעילות הלימודית - אותו הצעתי כבר בפגישה שלנו יחד בSL

    וכולכן הסכמתן: "שוברי קופות בחמש שניות".

    הכוונה היא לז'אנר שהולך וצובר תאוצה, ז'אנר רשתי -יוטיובי כמובן, שלוקח סרט קולנוע (שובר קופות הוליוודי בד"כ) ומתמצת אותו לחמש שניות בלבד בסצינות מהסרט.  

    מדובר בפעילות של שני מפגשים במרחק של שבוע זה מזה.

    מפגש ראשון:

    בתחילת הפעילות נציג סקירה של סרטונים קצרים כאלו מיוטיוב (כפי שניתן לעשות באתר SL הנפלא שבחרה מוריה),  בהמשך נשאל עד כמה הסרטונים הצליחו לקלוע למטרתם, כלומר לספר כל סרט בחמש שניות. ניתן לעשות זאת באופן אישי, כשכל אחד בוחר סרט של 5 שניות ומנתח את השאלה - עד כמה חמש השניות מסכמות את תמצית הסרט/הסיפור כמובן.

    בהמשך כל אחד מהתלמידים יוכל להציג סרטון של חמש שניות שלדעתו מתמצת בצורה טובה סרט קולנוע מוכר.

    נדבר על מהו סיפור: כיצד הוא מורכב:התחלה, אמצע, סוף. מהו לב הסיפור והכי חשוב - כיצד מתמצתים תסריט לכדי שורה אחת או שתיים (במיוחד כשרוצים להציג).

    נאפשר לתלמידים עבודת בית - בה כל אחד מהם בוחר סרט מוכר (רצוי) ומתמצת אותו בעריכה לחמש שניות. התלמידים יעלו הסרטונים ליוטיוב.

    מפגש שני:

    נציג הסרטונים של כל תלמיד, ננתח עפ"י הקריטריונים שנלמדו בשיעור הראשון ונגיע למסקנה העיקרית: הרבה יותר קשה לתמצת מלהרחיב ולכן מדובר במלאכה שכשהיא נעשית בצורה טובה, היא מעידה על הבנה משמעותית של הנרטיב בתסריט/סרט. נקודה שמתאימה לכל שלב בעשייה הקולנועית, אך בעיקר לשלבי כתיבת התסריט, מכירתו ובשלבים מאוחרים - עריכתו והפצתו.

    עד כאן.

    אשמח לקבל מכן תגובות, אם יחידת הלימוד נראית לכם מתאימה.

     

    לגבי התוכנה עצמה והחווייה האישית שלי:

    תכנה בעלת פוטנציאל בלתי ממומש:

    בשימוש ביתי (כפי שאנו מכוונים אליו) היא מסורבלת, שלא עולה בכל מחשב ביתי רגיל, אצלי היא השביתה את המחשב יותר מחמש פעמים. ולא מדובר בהפעלה מחדש רגילה, כי אם היה צורך לחכות ולהמתין. יש קשיים בגלישה ובתקשורת קבוצתית בשל מהירויות גלישה שונות של כל גולש. יש בעיות בגרסא החדשה של התוכנה וכאמור בעיקר - החווייה של המשתמש היא בלתי קלילה - דבר שחשוב מאוד להוראה מתוקשבת.

    לא היה פשוט להצטלם יחד. לא היה פשוט להיפגש ובמיוחד בסוף - גם לא היתה פרידה כי התוכנה "זרקה" את כולנו מהאתר. 

    בנוסף דרישות הסף שמציגה התוכנה לעומת הצורך האמיתי שלה גורם לפערים ולבעיות בתפעול.

    אני מניחה שאם נעשה זאת בסביבה מתוקשבת אחידה וחזקה (כמו חדר מחשבים) זה אפשרי, אבל לא לשם אנו מכוונים בהוראה מתוקשבת ולכן - אני באופן אישי לא אעשה בכך שימוש, על אף המקוריות והיופי שקיימים בעיני בסביבה הוירטואלית הזו.

    דנה

     

  • moriya לפני 1782 ימים

    שלום לכולם,

    המטלה כולה הייתה נחמדה ודרשה שיתוף פעולה בין כל חברי הקבוצה ועבודה של כל אחד בנפרד. למרות הבעיות הרבות שהיו לחלקנו (אם לא לכולנו) הצלחנו במשימה, ניפגשנו באתר המפגש ושוחחנו על פעילות לימודית המתאימה למקום.

    אני בהחללט מסכימה עם דנה לגבי שימוש עתידי באתר. אני חושבת שגם אני לא אשתמש בו מאותן סיבות תכניות.

    בנוסף לכך אני רוצה להגיד לכל הקבוצה שלנו כל הכבוד! מטלה זו דרשה שיתוף פעולה והתאמת זמנים דבר שכנראה לא היה מתרחש בתחילת השנה.... המשימה מראה ומשקפת את התקדמותנו בלמידה השיתופית.

     

    מוריה

  • moriya לפני 1782 ימים

    image